söndag 28 januari 2007

Mess i alla dess bemärkelser

Jag har under en tid inkluderat ett mobilnr, som jag trodde tillhörde en kompis och hans tjej gemensamt, i mina mass-sms. Och igår fick jag svaret: "Fel nummer". Mitt mess, som triggade den här responsen, handlade om husdjursagronomer, deras jackemblem och den inte helt uppenbara kopplingen till Himmler. Och man börjar fundera på vad jag skickat för andra kanske inte helt jätterelevanta mess till detta nummer. Men då har det minsann inte gnällts. Varför skedde det just nu? Gick jag över något slags gräns? Har personen vid de tidigare messen tänkt att:

-Jo, det där verkar vettigt. Den här personen skulle jag kunna känna.
Men så igår: -Nej, den här personen verkar ju helt störd. Bäst att protestera!

Men Himmler var faktiskt agronom, möjligen inte husdjurs-, men han var också hönsfarmare, så det ligger nära till hands att misstänka det. Tänk på det, ni som följde "Bonde söker fru"... Undra förresten om det programmet skulle varit lika populärt om dess delvis urbana tittarskara skulle kunnat känna den härligt mustiga odören av svingödsel och gubbsvett genom tv-rutan?

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: