torsdag 16 augusti 2007

Chris Penns karriärcoach

Flippade runt bland kanalerna på TV:n när jag inte kunde somna i veckan. En av kanalerna visade Footloose. Skulle gärna se pitchen till den filmen. - Kevin Bacon flyttar till en håla och dansar och det är liksom lika med revolt. Jag kan ju förstå att det funkade på 50-talet. Men hur uptight måste USA varit under 80-talet, för att det här skulle bli en hit bland kidsen?
Och så tycker jag att jag känner igen snubben Kevin Bacon lär dansa i ett sånt där klassiskt 80-tals montage där någon i filmen måste träna upp sig och det måste se ut att som han verkligen anstränger sig (sensmoral: hårt jobb lönar sig), men det finns bara fem minuter av filmen avsatt till det. Men det är väl inte...? Jo, det är det. 20 år senare dog han och såg ut så här:Det finns nåt att lära där. Jag vet inte vad, men nåt. Han fastnade inte i dansfilmsfacket i varje fall, Chris Penn.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: