onsdag 28 mars 2007

Jonas Karlsson - vår man i Belfast

Jag hoppas ingen missade Jonas "TV-sporten" Karlssons skakande reportage från Belfast igår. Det känns alltid tryggt och kompetent när en släggkastningsexpert i extremt tajta jeans analyserar den inrikespolitiska situationen i Nordirland ståendes på en kyrkogård i Belfast. Många sportjournalister utsända till Belfast inför Sveriges EM-kvalmatch borta mot Nordirland följer hans exempel. Får mig att tänka på Tommy Bolins bevingade ord till Glenn Killing:

Piloten har dött. Finns det nån bandymålvakt som kan landa planet?

Jonas Karlsson m. fl. till Bagdad, nu!

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 kommentarer:

Hermann Dill sa...

Spot on!

Plus att Karlsson är såååå dålig. Någon enstaka gång får han till det, men oftast är det pinsamt bara. Han är ju okunnig på riktigt.

glenn sa...

Håller med dig fullständigt, tyvärr. Vet inte vad det är som gör nån som kan förklara släggrotationsfotisättningen i detalj till expert på övrig idrott. Inte mycket enligt mig.

När han helt plötsligt tog ställning i "dambrottningslandslagsbråket" (erkänn: världen stod stilla där i några veckor), så började jag faktiskt tro att han är riktigt korkad också. (Kanske inte så konstigt då det gick rykten om att de svenska diskuskastarna på 80-talet höll en så låg intellektuell nivå att man misstänkte att de nickat diskusen till varandra på träning.)

Men han har ju fixat lite exclusives på friidrottslandslaget åt SVT, av förklarliga skäl, så visst... Hoppas det inte var han som ordnade så jag fick höra Robert Kronberg repa med sitt band bara. Mår dåligt bara jag tänker på det.

Anonym sa...

Tyvärr måste jag hålla med er. Men jag är säker på att han måste ha några bra egenskaper också eller hur...?