torsdag 8 mars 2007

Stort Strömblad

Under gårdagens returmöte i Champions League mellan ManU och Lille så nämnde Henrik Strömblad de faktiska skeendena på läktaren vid förra mötet lagen emellan ett flertal gånger. När han t o m tog ordet "polisbrutalitet" i sin mun (ett ord jag inte trodde fanns i Strömblads vokabulär) så kändes det lätt surrealistiskt och jag misstänker nästan att han läst mitt inlägg om hur dåligt han analyserade situationen vid förra mötet. Eftersom jag gav honom så mycket skit då, så måste jag i varje fall berömma honom gårdagens mer nyanserade kommentarer av händelsen.

I övrigt så höll domaren på att göra en riktig klassiker när han tog fel på en svart och en vit spelare i Lille när han skulle ge en varning. Snacka om att vara förutsättningslös och färgblind.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: