torsdag 1 mars 2007

Bildt gör en Britney

Är det inte dags att intervenera Calle Bildt snart?

Kom inte och säg att det här inte är ett rop på hjälp (ur artikel i AB, jag lovar):

Carl Bildt vill satsa på disko – för att få fred i Kaukasus. Utrikesministern slängde fram idén på en paneldebatt i Bryssel:

– Diskotekstillgången i konfliktlösning är ofta undervärderad, den högsta musiken vinner, säger Bildt enligt TT.

Efter mötet fortsatte Bildt sälja in idén på sin blogg:

– En kväll på diskot är bättre än en kväll med Kalashnikov. Speciellt i Sydossetien, säger han.

Skönt att Calle har koll på trance-/technoscenen i den delen av världen. Vare sig jag eller socialdemokraternas utrikespolitiska talesman Urban Ahlin tror våra öron. Det är något rörande absurt när någon måste gå in och kommentera utspel i såna här ordalag:

– Herregud, jag blir alldeles paff. Det finns ingen måtta på killen. Det här är korkat. Problemen i Kaukasus grundar sig på något helt annat än brist på diskodans, det borde Bildt veta. Han underskattar problematiken i regionen. Vilken del av världen Bildt än åker till så blir det problem. Den politiska trovärdigheten naggas i kanten varje dag, säger Urban Ahlin.

Oops I did it again och Hit me baby one more time, liksom...

Calle låter sig inte bekommas, utan bloggar vidare och verkar mest upprörd över att Ahlin tog ordet "korkat" (tänk att få höra Calle försöka uttala ordet "korkat") i sin mun i samma mening som Carl Bildt:

"När U2 kom till Sarajevo och unga människor strömmade till från Bosnien alla delar var det inte “korkat” utan synnerligen viktigt."

Jodå Calle är hipp och "down with the boys", eller ja med Bono i a f. Det måste finnas länder som startar krig om de får höra en till U2-duett för välgörande ändamål.

Jag börjar undra om jag fick nåt slags vision när jag såg framför mig att Calle framförde Madonnas Material girl på Moderaternas julfest under parollen "inte korkat, men viktigt".

Det är bara en tidsfråga innan Anna Maria Corazza träder fram och säger:

– Vi brukade ta ecstasy när vi festade på nätterna och kokain för att hålla oss vakna på dagen. Sen tog vi valium eller vicodin för att koppla av.

Nej, jag tycker det är dags att det gamla Bunkgergänget intervenerar Calle (innan det börjar cirkulera foton på en kalsonglös Calle som kliver ur regeringsplanet), tar en gruppkram och säger:

-Det är bra nu. Det är färdigbloggat och färdigrökt. Vi tycker fortfarande om dig. Du kan bo bredbandsfritt hos Björcken på Uppsala slott och ta igen dig. Du får ligga i den där saccosäcken du gillar så mycket.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den mannen är störd. Dessutom bloggade han om fotboll också. Sjukt populistiska politikerna har blivit nuförtiden. Allt för att behålla makten. Vem tror de att de lurar? Man får nästan lust att göra en glidtackling på honom, med vassa dobbarna före.
Ronaldinha

glenn sa...

Han har ju alltid varit arrogant, men jag börjar faktiskt tro att han tappat koncepterna helt. Bloggar han om fotboll? Har för mig att han tippade 7-4 till Sverige i VM-semin mot Brasilien 1994.