lördag 31 mars 2007

Nyhetsvärdering - känsla för feeling

Man skulle vilja se vad de har för kriterier på Kanal 5/
Aftonbladets text-tv för vilka "artiklar" som skall föräras med en plats på förstasidan. Finns det nån "känsla för feeling" för vilka rubriker som inte borde hamna på bredvid varandra? Enligt bilden ovan kan jag nog säga att svaret är nej. Hur tänker de? Tänker de? "Ja, eh de två översta handlar ju om djur. Och Anna Nicole har ju alltid högt nyhetsvärde (död eller levande), såg ju också ut lite som ett havslevande däggdjur ett tag... Och Brasilien flyr ju så att säga till Vagnhärad..." Och hur tungt kan Tarotkorttolkare sponsa egentligen?

Åkte genom Vagnhärad med tåg förra året, blev överraskad över att det låg där det låg, och jag tror de hade en sån där skön "kommunslogan" (trots att det inte är en kommun) på en skylt som svischade förbi och jag roade mig med att spåna på lite slogans som jag messsade iväg. Kommer bara ihåg två:
  • Come on everybody, do the Vagnhärad.
  • Vagn och härad - två positiva saker.
(Jag var jätteuttråkad). Men jag kan ju (enl bild ovan) bara anta att den första på något sätt letat sig fram till Confederação Brasileira de Futebol (CBF). Troligare är det väl så att schweiziska Kentaro, som äger Brasiliens träningslandskamper, är så stillösa (hur svårlurad kan man vara om man köper TV-rättigheterna till svensk fotboll för 1,4 miljarder?) att de har fallit för något av dessa mästerverk.

Vagnhärad: Jag bjuder på den.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: